poniedziałek, 9 stycznia 2012

"Śmiertelna klątwa" Agata Christie














Tytuł oryginału: Miss Marple's Final Cases
Wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie
Gatunek: kryminał



Cieniutka książeczka licząca zaledwie 100 stron, a zawierająca 8 zbrodni.
To już wydany pośmiertnie zbiór opowiadań autorstwa A. Christie, którą ja osobiście uwielbiam. Zaczęłam ją czytać, kiedy miałam około 14 lat i do dziś mnie fascynuje. Całkiem słusznie pani Christie jest nazywana królową kryminału.
Poza Herkulesem Poirot najsłynniejszą postacią, którą stworzyła jest panna Jane Marple, czyli starsza pani, której hobby jest przyglądanie się ludziom i rozwiązywanie zagadek kryminalnych, z którymi nie radzi sobie policja. I tak właśnie jest w tej książce. Na 8 opowiadań w 6 panna Marple rozwiązuje sprawy.
Jak pisałam, książka jest cieniutka, w sam raz na jeden wieczór. Ale dla mnie jest jej aż za mało. Oddzielną sprawą jest, że wolę grube książki, ale tutaj brakło mi czasu, żeby się wczuć w sprawy. Zanim rozgrzałam mózgownicę dostałam rozwiązanie na tacy. Ale to jedyny minus. Książkę i tak polecam dla tych, którzy chcą się po prostu zrelaksować.

2 komentarze:

  1. Agatha Christie nawet w małej objętości jest świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Agathę ! Chcę pochłonąć jej wszystkie książki ! :) Tej jeszcze nie miałam okazji czytać, ale na pewno to się zmieni :)

    OdpowiedzUsuń