piątek, 20 stycznia 2012

"Wiedza z sieci na cenzurowanym" Karl Kruszelnicki














Tytuł oryginału: Dis Information and other Wikkid Myths
Wydawnictwo: Klub Dla Ciebie
Gatunek: popularnonaukowa


Ta książka to tak naprawdę rozprawienie się z kilkoma, nie zawsze do końca zgodnymi z prawdą, a krążącymi sobie gdzieś w obiegu twierdzeniami, przekonaniami, czy mitami. No bo, czy piranie to rzeczywiście krwiożercze ryby, które tylko czekają, aż ktoś zanurzy się w wodzie, żeby objeść jego ciało dokładnie od kości? Czy kot mruczy, kiedy jest zadowolony? Czy Kleopatrze było bliżej do pięknej czy do bestii?  Albo czy kłamcę rzeczywiście można rozpoznać po tym, że unika patrzenia w oczy? Na te i wiele innych pytań znajdziemy tu jasne, przystępnie podane odpowiedzi.
Usiadłam do tej książki i przepadłam. Odpłynęłam, nie mogłam się oderwać.  Napisana w sposób jasny, przejrzysty, z lekkim humorem.  Ja, która nie mam i nigdy nie miałam zbyt dużego kontaktu z naukami ścisłymi, zaczytywałam się w zasadach prądu stałego i przemiennego i nawet rozumiałam, co czytam!
Książka jest bardzo fajna, tematy i podrozdziały są wyraźnie zaznaczone. Można ją czytać sobie na wyrywki, albo też opuścić nieinteresujące nas fragmenty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz