niedziela, 25 marca 2012

"Śmierć uderza z półobrotu" R. L. Stine








Tytuł oryginału: The new boy
Wydawnictwo: Siedmioróg
Gatunek: młodzieżowa, horror 
Liczba stron: 112



 W książkach z serii „Ulica Strachu” zaczytywałam się namiętnie,  kiedy miałam 11-12 lat. To chyba były pierwsze horrory, jakie przyszło mi przeczytać. Pamiętam, że było mi ciężko na nie trafić, bo w mojej bibliotece było może z 5 tytułów, po inne musiałam jeździć do sąsiedniej miejscowości.
Tytułowa Ulica Strachu budzi lęk wśród okolicznych mieszkańców, gdyż dzieją się przy niej (a zwłaszcza w otaczającym ją lesie) dziwne, niewytłumaczalne zdarzenia.

Trzy przyjaciółki Jenny, Eve i Faith zakładają się o to, która pierwsza umówi się z nowym uczniem w ich szkole, Rossem. Zakład wygrywa Eve, a następnego dnia po ich randce, na skraju lasu przy Ulicy Strachu zostaje znalezione jej ciało. Oczywiście Ross zostaje z miejsca wzięty za sprawcę. Tylko dlaczego miałby to zrobić, przecież dopiero dołączył do szkoły, nikogo nie zna. Może ktoś specjalnie chce rzucić podejrzenia?

Mimo upływu wielu  lat, od czasu,  kiedy czytałam książki z tej serii, dalej trzymała mnie w napięciu i zaciekawiła. Przeczytałam ją wczoraj w jedno popołudnie i zastanawiam, się nad odświeżeniem innych tytułów z tej serii.  Fabuła nie jest może jakaś bardzo skomplikowana, no ale przecież to książka dla bardziej dla dzieci, niż dorosłych. Ale może to po prostu sentyment przeze mnie przemawia ;)
A książkę przeczytałam w ramach wyzwania Z półki

7 komentarzy:

  1. Czytałam tę serię parę lat temu. Świetna, trzymająca w napięciu. Pamiętam, że akurat ta część należała do moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja najbardziej lubiłam "Zamianę". Od niej też zaczęłam tę serię:)

      Usuń
  2. Uwielbiałam Ulicę Strachu jako trzynastolatka! Przeczytałam chyba prawie wszystkie części. Bardzo miło to wspominam : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko szkoda, że po polsku wydana jest tylko część, bo w oryginale jest ich duuuużo więcej :/

      Usuń
  3. Ja raczej nie przeczytam, ale jak coś będę polecać :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje mi się, że jeżeli nie czytało się ich w wieku tych 11-13 lat to mogą już starszym nie podpasować ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. No i ja gdzieś słyszałem o tej książce. Chyba nadszedł czas aby odświeżyć sobie niektóre serię i poczytać te zaplanowane. Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń